Simptomi kvara i dijagnosticka provera MAP senzora

mapsensor

Simptomi neispravnog MAP senzora se najcesce javljaju u uslovima rada motora kada je razlika izmedju atmosferskog pritiska i pritiska u usisnoj grani najveca tj. prilikom ubrzavanja , usporavanja i na praznom hodu (leru).

Da napomenem jos i to da signal sa MAP senzora nije isto sto i vrednost vakuuma u MAP senzoru jer on meri razliku pritisaka, kako je gore receno. Zato nije potreban dodatni BARO senzor, za merenje atmosferskog pritiska. Sistemi koji imaju samo MAP senzor oznacavaju se kao SPEED DENSITY SYSTEM. Ako postoji i MAF senzor onda MAP senzor prvenstveno sluzi za kontrolu rada EGR ventila (recirkulacija izduvnih gasova).


 

Simptomi

Uzroci loseg ocitavanja pritiska u usisnoj grani mogu biti: stalno otvoren EGR ventil, zacepljen katalizator, lose stanje mehanike motora, fals vazduh, problemi sa paljenjem, lose podeseni ventili, nizak pritisak goriva.

Iako motor moze da radi sa neispravnim MAP senzorom, motor tesko radi, trza, gubi snagu, slabo ubrzava, povecava potrosnju. Smesa postaje ili siromasna ili bogata (izlazi iz okvira idealne : 0,97-1,03). Otezano usporavanje i ubrzavanje sa gubitkom snage,  neravnomeran i grub rad motora na leru su najcesci simptomi kvara senzora.


 

Provera senzora

Dijagnosticki se to moze lako uociti ako se prati promena pritiska i napon ovog senzora (motor mora biti na radnoj temperaturi i svi potrosaci iskljuceni): pritisak na praznom hodu se krece od 250-500 mbara (ovo su gornje granice-kod nekih vozila moze biti 300-500mbara, ili 200-400mbara. Posto su to vrlo mala odstupanja uvek treba pronaci koja je zadata vrednost pritiska, ako se ne pojavljuje kao parametar pa da mozete odmah uporediti). Uglavnom, pri ukljucenom kontaktu senzor ocitava atmosferski (maksimalan) pritisak. Pri promeni rezima rada motora senzor se ponasa na sledeci nacin: ako lagano dodajete gas, pritisak lagano opada i kako se povecava brzina motora tako lagano raste. Nasuprot tome ako naglo dodate gas pritisak naglo poraste i dok drzite gas pritisak je visok. U naponskim vrednostima je to od oko 1V na leru do 4,5V maksimum. Ovo se moze meriti direktno na prikljucku senzora (signal) i bez dijagnostike. Ovo je preporucljivo jer eliminise lose ocitavanje EKM-a, koji u slucaju prekida u instalaciji senzora moze da kompenzuje signal sa senzora i „prikrije“ gresku.

MAP_Signal

Merenje se obicno zapocinje i tako da se senzor otkaci i prati vreme ubrizgavanja i lambda signal. Ako smesa postaje bogatija, tj. vreme ubrizgavanja se produzava, onda EKM pokusava da kompenzuje ubrizgavanje kao da motor radi na vecoj nadmorskoj visini . Tada je manja razlika izmedju atmosferskog i pritiska u usisnoj grani, pa je potrebno obogatiti smesu. Time se proverava da li EKM reaguje na promenu u kolu kolu senzora.

Masa senzora se proverava merenjem napona izmedju prikljucka mase senzora i minus pola akumulatora (ili najblizeg „uzemljenja“). Vrednost ne sme da predje 100mV.

Referentni napon od 5V je napon potreban senzoru za rad. Ako vrednost odstupa od 5V, a meri se kad otkacite senzor, na prikljucku kabelskog snopa, ni senzor nece davati ispravan signal vec ce prikazivati neodredjen signal (unplausible). Ovde ne treba odmah posumnjati na neispravan EKM, od koje dolazi referentni napon, vec treba po semi pregledati koji su jos senzori spojeni na taj isti referentni napon, jer ako je bilo koji od njih u kratkom spoju to ce oboriti referentni napon svim prikljucenim senzorima. Greska u referentnom naponu kada je EKM problem, javice se u vidu koda greske u napajanju sistema ili ce kod sam ukazivati na gresku u EKM-u, a bice prijavljene i greske jos nekih elemenata u sistemu.

 

Advertisements

One response

  1. […] ovih senzora, MAF senzore, često mogu da prave problem na starijim, ili automobilima koji su puno prešli. I ovde je […]

Оставите одговор

Молимо вас да се пријавите користећи један од следећих начина да бисте објавили свој коментар:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

w

Повезивање са %s

%d bloggers like this: