Ispitivanje alternatora

Alternator dovesti na radnu temperaturu 25ºC (radna temperatura).

Postupak na alternatoru sa odvojenim regulatorom:

1.iskljuciti motor i odvezati minus pol akumulatora od mase;

2.na provodnik sa B+ prikljucka staviti stipaljku ampermetra, a voltmetar izmedju prikljucka B+ i mase (opseg 30 – 60 V)

3.odvezati provodnike za regulator na prikljucnim klemama DF i D+ tj. odvojiti regulator od alternatora

4.vratiti skinutu vezu sa negativnog pola akumulatora;

5.spojiti izvode D+ i DF na alternatoru ; time je iskljucen regulator i data maksimalna pobuda;

6.dati kontakt (bez pokretanja motora) i ukljuciti velika svetla; proveriti da li svetli kontrolna lampica;

7.pokrenuti motor i lampica bi trebalo da se ugasi ( potencijal na oba kraja sijalice priblizno na nuli)

8.postepeno povecavati broj obrtaja motora dok alternator ne dostigne nesto veci broj obrtaja od nazivnog;

 Ako je alternator ispravan, ampermetar ce pokazivati struju blizu nazivne vrednosti tj. 2/3 Imax. Nesto veca struja znaci da je alternator jos hladan.

Kontrola alternatora na vozilu

1.Ispitivanje voltmetrom – motor radi u praznom hodu

a)merimo napon izmedju B+ i mase

Alternator je dobar kada je vrednost u granicama 14,02 +/- 0,4 V   i ako ostane u tim granicama pri povecanju brzine do max.

b)pad napona na prikljuccima D+ i B+

Pad napona ne sme da predje  0,5 V

2.Ispitivanje ampermetrom

Koristimo amperklesta – obuhvatimo provodnik izmedju alternatora i akumulatora (“+”).Brzinu obrtaja povecavamo i ako struja raste alternator je u redu

 3.Ispitivanje osciloskopom 

Izmedju B+ i D- pratimo oblik signala

Efikasan nacin za proveru ispravnosti diodnog mosta je snimanje napona pomocu osciloskopa.

1

Provera strujnog kruga izmedju alternatora i akumulatora

Za ovo ispitivanje nam treba veoma osetljiv voltmetar koji registruje i 1/100 delove volta

 a)voltmetar vezati izmedju + pola akumulatora i + pola alternatora ; upale se duga svetla i postepeno povecava broj obrtaja do max – pad napona ne sme biti veci od 0,5 V

 b)provera pada napona na samim prikljuccima akumulatora i alternatora; pad napona ne sme biti veci od 0,25V.

Постави коментар